Saturday, September 22, 2012

It's okay, It's Alright

Gambar ni comel. Eh, puji diri sendiri. :P

Is it almost a month i didn't update my blog??
Really? Hehe. I didn't realize it.
Yelah, macam tak tahu saya. Saya ni merangkap Presiden negara Chihuahua.
Negara apatu? Hahaha...
Assalamualaikum wahai pembaca, pengstalker, family, friends, dan penduduk bumi bahkan penduduk negara Chihuahua. Anda masih sihat? Alhamdulillah.
Saya, Presiden yang berjaya ingin mengucapkan Happy Belated Birthday to me.
Genap seminggu dah. Saya sudah 14 tahun 7 hari.
Alhamdulillah. Allah masih sayangkan saya. DIA masih belum mengambil nyawa saya.
Tapi, adalah saya bersedia untuk diambil seula ke pangkuanNya? InsyAllah..
Moga kita sama2 bersedia :)

Tahu tak, bila stay asrama, sekali dua minggu nak update tu dah tak jadi satu rutin.
Kalau dulu, awal2 masuk sekolah menengah boleh la chill, update sentiasa.
Tapi sekarang? Hampeh. Sebulan sekali pon nasib baik lah. Hihihi *sengih*
Jangan marah, jangan upset, jangan sedih. Saya kembali. Senyum lah sikit.
Sebenarnya kan... saya update ni pon, sebab saya dah janji dengan sorang senior ni lah kan. Since minggu lepas lagi. Kataku nak update, tapi x sempat.... Jangan marah ye. Hihi.
Sekarang, Janji sudah ditepati dah.



I don't how to describe my feeling on my Birthday last week.
Banyak sangat dapat hadiah, treats, wishes and so on.
TAK PERNAH menjangkakan benda tu..
Stakat wish pon dah cukup.
Hadiah?? Kalau aku pon tak bagi depa hadiah, tapi kenapa depa nak bagi kat Tqah?
Rezeki jangan ditolak. Alhamdulillah. Hadiah tu semuanya kenangan. Tersusun rapi di atas katil, atas meja belajar, dan dalam hati.
Hari tu, bila treat dorang, rasa macam oke bless sangat..
Niat untuk sedekah. Kan?
Ye, Nabi pon ajar kita macam tu.

Subhanallah, that day, memang balik je dari KBMall, aku tak henti ucap alhamdulillah.
Banyak sangat dapat haritu. Speechless.
Malu k, malu bawak beg besor2, tiga empat kat tangan jalan keliling Mall.
Nasib baik my bro datang awal. Then dia pulak belanja makan Chicken Rice Shop. So good~
HE gave me too much. Family, friends, happiness. All! All that i ever want on my day.
Yes, HE heared my do'a. Alhamdulillah.

That day, tak ingat pukul berapa, 10.00++ kot.
Satu panggilan aneh masuk. Hihi. Aneh? Takdelah, strange number masuk.
And i was like dup dap dup dap. Sape ni eh?

: Hello, ye sape ni?
: .............Happy birthday Tqah!
*eh garau nya. sape ni?* Sapa ni???
: Same'on. Same'on.
: Yeke?! Sape ni?! *nada x caye. i thought it was andy. suara dajah 6. :P*
: Same'on lah. Happy Birthday. Sorry aku tiddur male. Tok ingat.
: Takpo2. Tapi yolo ko ni Same'on?
: Ho
:Aaaah~ Lain nyo soro mg.
: aah~
: Bakpo mung guno number nih nyo?
: Aku duk lain.
: Oh, takpolah. Lainnyo soro mung.
: Hahaha. (bla3~)
: (bla3~)
: Assalamualaikum
: Waalaikummussalam

Bla3 tu bajet panjang la conversation aku dengan Hakim, my bestfriend ever. Hihihi
Since darjah 6, kami rapat. Caya tak, caya tak?
And, masa darjah 6, si BF (dululah) tak pernah marah sebab rapat dengan dia..
He is nice kan? Hahaha.
Comel je Hakim call aku. Tak caye tak caye.  Semata-mata nak wish birthday aku. Tak expect lansung.
Time tuh dia kat Medan. Tapi, kau buat apa kat sana? Qas cakap kau kat Medan je.. But never mind.
Yes, he tweet and said that it was the best 1 minute 43 second conversation ever. Hahaha
Memang lah. He changed a lot. Now, he is taller than me i think. His voice like :O
Almost dua tahun tak cakap ngan dia weh. Mesej je kerap. Haha.
Jumpa pon x pernah dalam masa 2 tahun ni.
Last darjah 6 tu lah. Aku pon tak tahu macam mane boleh rapat dengan dia. Until now, he is my bestfriend.

This is comel :)

15092010, datang awal sekolah. *lepas trial UPSR*
"Happy Birthday Tqah!" I miss her voice. Zelda, kita dh lost contact kan? Dalam MAZZ aku byk contact dengan Zahirah je. Sarah and Zelda, mana kau hilang? Aku tahu korang takkan lupakan aku. Aku pon. Cheyh! Hahaha
Masuk dewan, kaki kanan, "Happy Birthday to you, Happy birthday to you, lalalalalaal~"
I was like :O
Who sang that? Guna microphone, atas pentas, there was Andy, Hakim and their gang.
Ni semua Hakim punya plan. Rindu oke. :')
Malu time tuh oke. Hahaha. 'He' was at the back. Smiling at me :')
Keluar dewan, beratur dkat perhimpunan, Nelly datang. Bawa satu sampul. "Nah, 'dia' kasi."
Ah?! Hahahahaa. Tak nak oke. Dalam sampul tu macam banyak nilainya oke.
Banyak. Aku tak expect pon semua tu. Thanks. :')

15092011. buat2 tidur, dalam dorm B..
Potpet potpet Una and Mc'ti berbual.
Ingat aku tak dengar ke? Hahahaha. Aku dengar lah kawan. Dengar. Tidur2 ayam je time tuh.
Detik 12 malam, "Happy Birthday Tqah!" Buat2 bangun dari tidur, then gelak.
"Aku tok tidur lagi lah. Hahahaha"
See, comel kan bila stay asrama. Girls are always cute. Hihihi. Jangan puji lebih. Malu I.




Entah kenapa suka lah gambar ni. Too much!

15092012. Kak Ah antar pergi KBM.
Dup dap dup dap, takde kredit. Macam nak contact diorang?
Around 11 diorang smpai. Yes, semuanya comel2 belaka. Hihihi..
one of them said "Ain, Tqah kitorang nak gi lain duluh. Mung tunggu lah"
And i asked them "Nak gi mana? Nak gi mana?" "Tak gi mano eh"
And time tuh, agk sedih bila diorang tinggalkan kami berduaan.
12.30 rushing to Pizza Hut. Zahirah was there!! She is my birthday gift.
Memang dia datang that day. Macam tak caya. Awal tahun lepas out dengan dia, and Sarah macam oke je, sebab baru je.
Tapi tahun ni, almost akhir tahun dah, jumpa dia macam, nak nangis oke. I tak caya dia datang.
Rindu, sayang, happy macam2 lah. Hahaha :'D
Seblum makan, dapat banyak gila hadiah. Siapa di sana?
Ain (sambut dengan dia, 1609),Adlina, Hazatul, Rabiatul Izzati, Syukrina, Husna, Zahirah, Suzawati, Afiqah, Hanan, Asma, Ana, Izzati Hasan, Hasanah, Pok Cek. And Awatif!! Wah!! Dia dah pindah ke Maher. Sanggup juga datang :')
Terima Kasih sangat2. Tak terucap terima kasih tu. Too much! Too much!!
May Allah bless you all. Amin :)

Gojes, cantik, cute

Ni lah, bila dah lama tak update. Banyak pula yang nak ditaip nye. Hihi
Im done my work here. Assalamualaikum.
Follow me on twitter.

Ex friend never exist as friendship never break :)
15092012



No comments: